Pazar, 01 Mart 2015 14:35

Ayşegül Bayraktar
Ögeyi değerlendirin
(1 Oylayın)

1. Gün: Trabzon - Batum

adal gezginlerin batum turu 01 280xSabiha Gökçen Havaalanı’ndan 08.15’te Pegasus Havayolları’nın İstanbul - Trabzon uçağı ile Trabzon’a uçuyoruz. Trabzon’da bizi bekleyen aracımızla ve rehberimizle buluştuktan sonra Batum’a hareket ediyoruz. Sarp Sınır Kapısı’ndan nüfus kâğıdımızı göstererek Gürcistan Adjara bölgesine geçiyoruz.

Batum, Gürcistan’ın Karadeniz kıyısında, Acara Özerk Cumhuriyeti’nin yönetim merkezi olan bir liman kenti. Batum eski bir Yunan kolonisi olarak kuruldu ve ortaçağa kadar Gürcü krallıkları ve yönetimlerinde kaldı.1564’de Osmanlılar tarafından fethedildi. Lazistan Sancağı’nın merkezi oldu. Önce Ruslara sonra Gürcistan’a geçti.1918’de Misak-ı Milli sınırları içinde sayıldı ve 1. Dönem TBBM’de Batum milletvekillikleri de yer aldı. Kars Antlaşması ile Gürcistan’a bırakıldı.

adal gezginlerin batum turu 02 280xTiyatro meydanıÖnce Hz. İsa’nın On İki Havarisi’nden biri olan St. Mathias’ın mezarının da bulunduğu Roma döneminden kalan ve en son Osmanlılar döneminde kullanılan Gonio-Apsaros Kalesi’nden kalan muhteşem surları görerek turumuza başlıyoruz.

adal gezginlerin batum turu 03 280xPeri kızı heykeliBizi ilk karşılayan semtlerdeki binalar eski Sovyetler rejiminden kalmış, tek düze, sosyal konut tarzı ve bakımsız görünüyor. Batum şehir merkezine doğru devam ederken, manzara çok değişiyor; şehrin çok güzel bir sahil şeridine sahip olduğunu görüyoruz. Park ve bahçelerin süslediği sahil şeridi boyunca 5 yıldızlı lüks oteller olan Sheraton, Radison ve İntourist otelleri ve gazinolar var. Caddeler, meydanlar ve parklar bakımlı ve dünya çapındaki ünlü Gürcü heykeltıraşların heykelleri ile süslenmiş Avrupai bir havada.

Bir sonraki durağımız, şehir merkezinden 9 km uzaklıkta bulunan, Dünya’nın el ile hazırlanmış ikinci büyük bahçesi olan tropik bitkileri ile ünlü Batum Botanik Bahçesi oluyor. Birbirinden farklı bitki örtüsünün yer aldığı bu bü- yük bahçeye Fakülte Kapısı’ndan giriş yapıp, bahçenin büyük bir bölümüne hakim olan noktasında fotoğraf molası veriyoruz. Bu noktadan Yeni Las Vegas olarak adlandırılan Batum’u da çok daha net bir şekilde görüyoruz.

Otelimize (AİSİ Hotel) yerleşiyoruz. Akşam yemeği sahilde gemi şeklinde düzenlenmiş turistik lokantada. Yerel müziklerin ve folklor grubunun sunduğu Gürcü dansları eşliğinde Gürcü mutfağından oluşan yemeğimizi neşe içinde yiyoruz. Eğlenceli geçen geceden sonra şehrin ışıklı caddelerinde dolaşıp otelimize geri dönüyoruz.

adal gezginlerin batum turu 07 840xSaat Kulesi

2. Gün: Batum - Trabzon

adal gezginlerin batum turu 05 280xOrta CamiiSabah, otelimizde aldığımız açık büfe kahvaltı sonrasında Batum Kent merkezini gezmeye başlıyoruz. Palmiyeler, heykeller ile süslü Batum Bulvarı’nda geziyoruz. Arka sokaklara da dalıp eski Rum evlerinin fotoğraflarını çekiyoruz. Eski binalar aslına uygun olarak yeniden inşa edilerek kentin tarihi dokusu korunuyor. Sahil kısmında ise çok ilginç mimarilere sahip modern bina ve gökdelenler dikkati çekiyor. Bu gökdelenlerin pek çoğu Türk mimar ve müteahhitler tarafından inşa ediliyor. Altn renkli Poseidon Heykeli ile Tiyatro Meydanı’nı görüyoruz. Tiyatro Binasını, Medea Heykeli’ni, Batum Limanı’nı geziyoruz. Avrupa ‘daki meydanları anımsatan Piazza Meydanı’nda soluklanıp kahve keyfi yapıyoruz. St. Nickolas Kilisesini, Tarihi Meryem Ana Katedral Kilisesi’ni, Rus Ortodox Kilisesi’ni, Ermeni Ortodox Kilisesi’ni Tarihi Orta Camii’ni görüyoruz. Batum Orta Camii, cadde boyunca sıralanan esnafların çoğunun Türk olduğu, ünlü Türk Caddesi’nde yer alıyor. İçindeki muhteşem kalem işi süslemeleri ve altın kaplı kubbesi ile nadide bir eser. Sultan Abdülaziz döneminden kalma. Batum’a geldiğimizden beri yediğimiz yemekler ise Karadeniz pidesine benzeyen bol hamurlu, peynirli, yumurtalı haçapuri, kocaman mantı hınkal. Pirinçli şehriyeli harço çorbası, tuzsuz sulguni peyniri, kuzu şaşlık oldu. Armut suyu ve farklı meyve karışımlarından yapılmış gazozları çok ilginçti. Meraklıları ünlü kırmızı şaraplarından bol bol satın aldı.

adal gezginlerin batum turu 04 280xKısa ama keyifli gezimiz böylece sona eriyor.

Ardından Sarp Sınır Kapısı’ndan çıkış işlemlerini yapıp Trabzon doğru yola çıkıyoruz. Yolda çay, kahve molası verip, yöresel ürünler alıyoruz ve Pegasus Havayolları’na ait 22.30 uçağı ile İstanbul’a hareket ediyoruz. İstanbul’da bir başka organizasyonda buluşmak üzere vedalaşıyoruz.

adal gezginlerin batum turu 06 840xBatum sokakları

Son değişiklik Pazartesi, 09 Mart 2015 00:51
Yorum yapmak için oturum açın