Cuma, 01 Aralık 2017 23:10

Adalı'dan: Her şey yaşadığımız çevre için...

Ögeyi değerlendirin
(1 Oylayın)

Adalar ve Adalar Vakfı için oldukça yoğun bir yıl geçirdik.

2018’de de yapılacak, takip edilecek çok şey var.

Gündemimiz yüklü.

Vakfın doğrudan faaliyet alanları zaten yeterince yoğun.

Adalı Yayınları. Yeni kitaplar. Yenilenecek olanlar.

Her yıl ortalama 3-4 yeni kitap portföye ekleniyor. Baskısı tükenenlerden de en az 5-6’sı yeniden ve yenilenerek yayımlanıyor.

Adalı Dergisi yaz aylarında eskiden olduğu gibi basılı çıkmaya devam edecek. Yıl boyunca 12 sayı her ay başında İnternet'e yükleniyor.

Vakfın İnternet üzerindeki yayınları de çeşitleniyor. Adalar Turizm Geliştirme Merkezi projesi kapsamında hazırlanan adalarturizm.org sitesi, güncellenerek yayımını sürdürüyor. Bu sitenin en çok ziyaret edilen ulaşım bölümü, 2017’de yeniden yapılandırıldı. Ada seferleri başlığıyla artık bağımsız olarak da tıklanabilecek.

Adalar Müzesi’nin İnternet sitesi de, Adalı dergisi de online olarak ziyaret edilebilen ilgi gören yayınlar.

Adalar Müzesi, halen İstanbul’un tek kent müzesi olarak, ilgi ve ziyaretçi sayısını her yıl artırıyor. 2017’de kalıcı sergilere, çok sayıda bölüm ve obje eklendi. Müzeye bağışlar hız kesmeden devam ediyor. Her bağış, kalıcı ve geçici bölümlerde değerlendirilmeye çalışılıyor, olabildiğince. Müzenin teknik altyapısını iyileştirmek için de çalışma ve yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Yeni ve yenilenen videolar, projeksiyonlar, dokunmatik ekran ve gösterimler müzede görselliği ve ziyaretçi ilgisini artırıyor. Ziyaret süresi de bu nedenle ziyaretçi sayısıyla birlikte artıyor.

Müzenin açık alanı bu yıl ilk kez iki önemli sergiyi ağırladı. Biri Gül Bolulu’nun küratörlüğünde, Adalar Kent Konseyi ve bünyesindeki bir bölüm STK ile işbirliği içinde yoğun bir imece emeğiyle hazırlanan Sürgün Kayıkları sergisi, diğeri de Akillas Millas’ın küratörlüğünde “Pazar Kayıklarından Sehir Hatlarına: İstanbul’da Seyrüsefer” sergileriydi. Açık kaldıkları 4 ay boyunca her iki sergi de büyük ilgi gördü. Müzenin ziyaret trafiğini olumlu etkiledi. İki sergiyle birlikte açık alanda hoş düzenlemeler de yapıldı. Var olan müze kafeteryası iyileştirildi. Açık alanda da obje sergilemelerine başlandı.

Bu iki sergiyi ve müzeye ulaşımı kolaylaştırmak için Kent Konseyi ve Adalar Belediyesi ile karar verilen Aya Nikola Plaj teknelerinin kullanımı ise istediğimiz gibi sonuç vermedi. Bunu halen en önemli sorun ve eksikliğimiz olarak görüyoruz.

2018’de de müzede yapılacak çok işimiz var. Şimdilik hazırlanıyoruz. Zamanı gelince duyuracağız.

Müzenin, Adalar Kent Konseyi ile birlikte kullandığı Çelik Gülersoy Kültür ve Sanat Merkezi açık sergi alanındaki Marmara’da Hayat Var: Şimdilik sergisi, 2017’de de açık kaldı. 2018’de yine konsey ile işbirliği içinde yeni sergi hazırlıklarımız olacak.

Adalar’a değer katan yıllık kültürel ve sportif etkinliklerimiz de devam ediyor.

2016’de yılında başladığımız, bu sene ikincisini gerçekleştirdiğimiz Nazım Hikmet Yaz Kampı’nı, Gündüz Vassaf ile birlikte ve Kartal Belediyesi, Adalar Kent Konseyi ve TOG (Toplum Gönüllüleri Vakfı) işbirliğiyle organize ediyoruz. Türkiye’nin her yerinden onlarca genç ve çocuk, ikişer haftalık olağanüstü bir deneyimi çok güzel bir kamp ortamında birlikte yaşıyorlar.

Bu sene beşincisi yapılan MacerAda Yarışları, Adalar’da düzenlenen en uzun soluklu macera ve doğa sporları etkinliği olarak devam ediyor.

Adalar’da Avusturya Günleri de yine bu yıl beşinci yılına ulaştı.

Kuruluşundan sonra uzun süre pasif kılınan Adalar Kent Konseyi, 2015 yılında yapılan Genel Kurul sonrasında yenilenmiş ve Adalar’ı temsil eden bir çeşitliliğe ve etkinliğe kavuşmuş oldu.

Kurulan 8 çalışma grubuna katılıyor, destek veriyoruz. Bunlar Çevre Grubu, Kültür ve Sanat Grubu, Ulaştırma Grubu, Eğitim Grubu, Hayvan Hakları Grubu ve Kültür ve Sanat Grubu. Birçok etkinliği birlikte gerçekleştirdik, destek olduk. Ulaşım ve Plan çalışmalarında da yer alıyoruz.

Bu yıl Kent Konseyi öncülüğünde başlayan Adalar’da Felsefe Günleri’ne katkı sunduk.

Adamızın önemli isimlerinden Prof. Besim Üstünel’in nakdi bağışı ile Adalar Belediyesi bünyesinde kurulan anaokulu ve kreşin, Adalar’da giderek ağırlaşan eğitim sorununun başlangıç aşamasından itibaren çözümüne katkı verecek bir kurumsal yapıya kavuşturulabilmesi için 2016 yılı başından itibaren vakıf olarak destek oluyoruz. Önceki dönem başkanımız Aykut Mutlu, bu okulun kurulması için maddi-manevi büyük destek verdi. Biz de O’nun çağrısı ile kuruluşa katıldık.

Büyükada’da, uluslararası düzeyde önemli eğitim ekolü olarak dikkat çeken Türkiye’de de bir süredir faaliyette olan Waldorf sisteminden esinlenen bir okul kuruluşu tamamlandı ve ilköğrenim yılını da bitirdi.

Yapılacak daha çok iş var.

Hep birlikte...

Ve son olarak iki dilek.

Bu sayı ile birlikte Adalı dergisi 150. sayıya ulaşmış oldu. Dile kolay. Tam 150 aydır yayındayız. Adalar tarihinde bu sayıya erişmiş, hatta yaklaşmış başka bir yayın yok.

Emeği geçen, katkıda bulunan herkese teşekkür ediyor ve nice yıllar diliyorum.

Bu sayıyla birlikte 2018’e de adım atmış oluyoruz.

2017’de Adalar’da kayda düşürülecek çok şey yaşandı. Olumlu-olumsuz.

Biz yine olumlu tarafına bakalım ve diyelim ki 2018’de her şey gönlünüzce olsun.

İyi yıllar.

Son değişiklik Cumartesi, 02 Aralık 2017 16:18
Yorum yapmak için oturum açın